Chickslovefood Nina & Elise – “Laten we dit simpelweg eens bij gaan houden”

Wat ooit begon met 2 studenten die hun recepten wilden delen met vriendinnen en ouders is inmiddels het grootste online foodblogplatform van Nederland geworden. Naast “Chickslovefood” hebben Nina en Elise ook 9 kookboeken uitgebracht. Benieuwd naar hoe dit allemaal begonnen is en wat hun tips zijn, lees dan verder.

Wie of wat is jullie grootste inspiratie?

We vinden Jamie Oliver te gek. Deze man heeft een imperium opgebouwd met een geweldig doel: de hele wereld laten zien hoe je makkelijk, toegankelijk en gezond kunt eten. Daarnaast is het gewoon een geweldige ondernemer, want dat is wat we op de eerste plaats zijn: ondernemers.

Chickslovefood Nina & Elise – “Laten we dit simpelweg eens bij gaan houden”

The beginning of “Chickslovefood” 

Je wordt niet zomaar de grootste foodblog van Nederland. Uiteraard zijn Nina en Elise ook gewoon vanaf nul begonnen. Maar hoe zijn ze nou op het idee gekomen? Nina en Elise: “Tien jaar geleden woonden we samen in Rotterdam en waren we veel met eten bezig samen. Koken uiteraard, maar ook boodschappen doen, of nieuwe food hotspots testen… Ineens bedachten we: laten we dit simpelweg eens bij gaan houden, op een blog. Zogezegd, zo gedaan. Niet met per se een doel, we vonden het vooral leuk als onze ouders of vriendinnen konden meekijken.”

“Je kunt alleen succes hebben met iets waar je hart ligt, anders houd je het niet vol.”

Studie??

Met welke studie waren jullie bezig? Hebben jullie het afgemaakt? Zo niet, hebben jullie ooit spijt gehad? Nina en Elise: “We kennen elkaar van de master Media en Journalistiek van de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Ja, die hebben we afgemaakt. Leuke master, maar je hebt hem niet per se nodig om ondernemer of journalist te worden.”

Jullie hebben al zo veel leuke en lekkere recepten, maar wat is nou jullie favoriete recept? 

Haha, onmogelijke vraag. Wel kun je grofweg stellen dat Elise vooral dol is op de Aziatische keuken en Nina eerder voor Italiaans gaar.

Wat is “the secret ingredient” voor jullie grote en vooral snelle succes?

Doorzetten. Gewoon kei- en keihard je best doen. In de avonduren, in de weekenden… Work your ass off! En dat is geen probleem als je iets heel erg leuk vindt. Dus eigenlijk is dat het tweede secret ingrediënt: je kunt alleen succes hebben met iets waar je hart ligt, anders houd je het niet vol.

“Kies je pad en ga ervoor.”

HET proces van een kookboek

Als we het thema eenmaal bedacht hebben, gaan we op zoek naar recepten. We pakken de meest succesvolle van onze website en vullen deze aan met allemaal nieuwe toppers die we op kantoor koken en ontwikkelen. Als we alles goed getest en geproefd hebben, maken we de recepturen rond en gaan de gerechten op de foto. Ook dat gebeurt allemaal op kantoor. Een vormgever maakt er vervolgens een mooi geheel van, de drukker zorgt ervoor dat het daadwerkelijk een boek wordt. In totaal duurt dit proces zo’n drie tot vier maanden.

Wat maakte het zo leuk om een kidsproof kookboek te maken? 

Dat is een van onze negen huidige kookboeken. Een oudje uit 2017. We hadden toen al allebei kleine kinderen en we willen met dit boek aan andere ouders met kids laten zien hoe je gemakkelijk voor en met je kind kunt koken.

Hoe bevalt het jullie om als huisgenoten samen te werken?

We zijn nu geen huisgenoten meer he, haha! Dat was jaren terug. Elise woont met man en kinderen in Den Haag, Nina met man en kinderen in Amsterdam. Maar toen we nog wel samenwoonden en ons blog waren gestart, was dat alleen maar ontzettend leuk en gezellig. 

De ultieme tips voor andere food influencers: 

  • Kies je pad en ga ervoor. 
  • Geloof in je eigen kracht en vergelijk je niet constant met anderen, iedereen heeft z’n eigen talenten en expertises. 

“Alleen nog maar verder te groeien”

Wat vonden jullie de bijzonderste samenwerking tot nu toe? 

Het meest trots zijn wij op onze samenwerkingen die al jaren duren, zoals met l’Or koffie en AEG.

Zijn jullie zelf ook nog veel bezig met recepten bedenken of meer met de boel runnen? 

We bedenken veel en vinden het leuk om creatief te zijn, maar we zijn inderdaad vooral bezig met AAN het bedrijf te werken in plaats van IN. We hebben een topteam van zo’n 8 meiden die ons ontzettend goed helpen met de dagelijkse gang van zaken.

Wat is het grootste doel dat jullie binnen nu en een aantal jaar willen bereiken? 

Op de wat kortere termijn hebben we mooie plannen, zoals de lancering van een duurzame keukenlijn. Op de lange termijn willen we er vooral voor zorgen het grootste online foodblogplatform van Nederland te blijven, en alleen nog maar verder te groeien.

Kortom het is niet zo maar een foodblog maar een keihard bedrijf.

Geef een antwoord